Boa práctica
FOMENTO DA IGUALDADE
RESPONSABILIDADE SOCIAL CORPORATIVA. CONTEXTUALIZACIÓN
A responsabilidade social corporativa (RSC), tamén chamada responsabilidade social empresarial (RSE), pode definirse como a contribución activa e voluntaria a mellora social, económica e ambiental por parte das empresas, xeralmente co obxectivo de mellorar a súa situación competitiva e valorativa e o seu valor engadido.
Baixo este concepto de administración e de xestión se engloban un conxunto de prácticas, estratexias e sistemas de xestión empresariais que perseguen un novo equilibrio entre as dimensións económica, social e ambiental.
No contexto de crise global que afecta a moitas familias lucenses, o Centro Asociado de Lugo realizou unha campaña de nadal cuxa recadación doouse integramente a Cáritas de Lugo.
PLANIFICACIÓN: enfoque
Campaña Solidaria 2012 “Recolleita de tapóns de plástico”
É un proxecto e un movemento social que se centra en recoller tapóns de plástico.
A súa finalidade:
- Sufragar os gastos médicos non cubertos pola Seguridade Social de persoas con enfermidades graves ou para facilitar o acceso a complementos ortopédicos a aqueles outros que non teñen recursos.
- Colaborar coa sustentabilidade liberando ao medio ambiente de toneladas de plásticos e emisións de CO2.
A campaña ten lugar durante todo o mes de decembro.
Lugar de recolleita: vestíbulo da planta baixa do Centro Asociado da UNED en Lugo.
Con esta mesma imaxe elaboráronse marca páxinas que se situaron na Secretaría e na Biblioteca do Centro:
Publicidade da campaña na Biblioteca do Centro.
Realizouse unha campaña de difusión a través do facebook do centro da Uned en Lugo onde se invita a participar e colaborar a todos os que poidan aportar algo para dita campaña.
Publicidade da campaña na páxina de Facebook de UNED Lugo.
REVISIÓN E MELLORA
No mes de decembro conseguiuse recoller unha bolsa de tapóns.
Á vista da boa acolleita que ha ter a campaña. Decidiuse manter a recolleita de tapóns e a día 25/09/2013 continúase facendo. Recolléronse tres bolsas máis, tal e como se pode ver nas seguinte imaxes.
PLAN DE MELLORA PROFESORES-TITORES
Á vista dos resultados da enquisa 2011-2012 realizada aos profesores-titores, seleccionáronse os ítems cunha puntuación máis baixa, que tivesen certo grao de significación, para propoñer accións de mellora referentes a estes.
Baseándose nisto os ítems seleccionados son os seguintes:
- Teño acceso a coñecemento relevante e boas prácticas docentes relacionadas coa miña función titorial. Comunícase ao Coordinador Tecnolóxico a necesidade de intensificar os labores de comunicación cos profesores titores, de cara a un maior coñecemento destes aspectos por parte destes.
- Recibo a información necesaria para desenvolver correctamente a miña función titorial. Na mesma liña, trátase de comunícase ao Coordinador Tecnolóxico a necesidade de intensificar os labores de comunicación cos profesores titores, de cara a un maior coñecemento da información que necesiten para realizar a súa función titorial. Ademais facilítaselles formación por parte de INTECCA e do IUED para que melloren o seu desenvolvemento da función titorial.
- A carga docente entre os/as titores/as da miña área no Centro asociado está ben distribuída. A final do curso 2012-2013 o Coordinador Académico e a Secretaria do Centro reuniranse para revisar a carga docente dos profesores titores e realizar os axustes necesarios para unha mellor distribución desta.
PLAN DE MELLORA ESTUDANTES:
Á vista dos resultados da enquisa de satisfacción de estudantes cos servizos do Centro (2011-2012), seleccionáronse os ítems cunha puntuación máis baixa para propoñer accións de mellora referentes a estes.
Toman os ITEM que teñen peor puntuación e unha certa significación á hora de propoñer accións correctivas ou de mellora.
Baseándose nisto, os ítems seleccionados son os seguintes:
- Os recursos tecnolóxicos (ordenadores de libre acceso, wifi, impresoras e fotocopiadora) son satisfactorios. Infórmase o Coordinador Tecnolóxico que todas as queixas/suxestións recibidas en materia de tecnoloxía han de resolverse no nun prazo máximo de dous días.
- A Web do Centro Asociado (claridade, organización da información e eficacia no uso) é satisfactoria. Neste momento o Centro asociado da UNED de Lugo está en fase de Deseño dunha nova páxina web en aras de mellorar o servizo que se ofrece aos estudantes. Preténdese que ao longo do ano 2013 estea deseñada a nova web do Centro.
- As aulas-clases (espazo, tamaño, equipamento tecnolóxico e estado de conservación) son adecuadas. O Centro asociado cambiará a súa situación do Edificio no que se atopa actualmente (Edificio Forcam) a un novo edificio que se deseñará baseándose nas necesidades do Centro asociado. Está previsto que o cambio de sede se realice ao longo do ano 2013 ou principios do 2014.
PLAN DE MELLORA PERSOAL DE ADMINISTRACIÓN E SERVIZOS:
Á vista dos resultados da enquisa de satisfacción do persoal (xullo 2013) seleccionáronse os ítems cunha puntuación máis baixa, que estivesen directamente relacionados co plan de xestión e as liñas estratéxicas do Centro para propoñer accións de mellora referentes a estes.
A significación da enquisa foi do 100%, pois todos os traballadores contestaron a esta.
Tómanse os ítems cunha puntuación máis baixa, que estivesen directamente relacionados co plan de xestión e as liñas estratéxicas do Centro para propoñer accións de mellora referentes a estes.
Baseándose nisto os ítems seleccionados son os seguintes:
- Dispoño dos recursos (espazo, mobiliario, iluminación, etc.) necesarios para desenvolver correctamente o meu traballo. Dispoñer dunhas instalacións axeitadas á necesidade do servizo foi un obxectivo estratéxico para o Centro de Lugo. Durante os 5 anos de funcionamento do Centro foi unha constante reivindicación da súa Dirección. Nestes momentos iniciáronse as obras de rehabilitación do novo edificio da UNED en Lugo e valorarase, como aspecto fundamental, a adecuación dos recursos e instalacións ás necesidades de cada posto de traballo. Durante a realización das obras visitaranse as novas instalacións e teranse en conta as suxestións e necesidades dos traballadores en canto aos recursos. Preténdese mellorar este ítem un 3%.
- A retribución económica é xusta en relación coas responsabilidades que teño. Ao longo dos últimos tres anos os traballadores sufriron a diminución do seu poder adquisitivo como consecuencia do ámbito de crise económica. Para conseguir unha mellora no índice de satisfacción neste ítem (2%), logrouse a aprobación dun complemento de calidade e innovación por parte do Padroado do Centro. Este complemento percibirase por primeira vez en setembro de 2013.
- Existe un sistema de avaliación e recoñecemento do meu traballo. A pesar de que se realizaba unha avaliación do desempeño de todos os traballadores do Centro, esta non era coñecida por cada un deles e non se establecían obxectivos e accións derivadas desta. Estableceranse obxectivos a levar a cabo durante o curso 13-14 e daranse a coñecer os resultados da avaliación a todos os traballadores. Ao longo do curso 13-14 tratarase de definir un sistema de recompensas para as persoas, ligado á avaliación do desempeño. Preténdese mellorar este ítem un 1%.
UNED Lugo
Responsabilidade Social Corporativa