A Uned de Lugo colleu a mesa redonda “Combatendo o cancro con todas as armas” pertencente ao Tour do Talento

A UNED de Lugo acolleu a mesa redonda “Combatendo o cancro con todas as armas” na que participaron dous premiados das edicións anteriores: Ignasi Belda, gañador 2014 na categoría de Empresa e Guadalupe Sabio, gañadora investigación 2012.

A mesa redonda tivo lugar hoxe xoves 4 de maio ás 10:30h no Salón de Actos do Centro Asociado UNED Lugo (C\ Tolda de Castela, 4B, 27169, Lugo) e a ela asistiu alumnado do IES Lucus Augusti.

A Fundación Princesa de Girona e a UNED de Lugo puxeron en contacto, deste modo, ao alumnado destes institutos lucenses con investigadores de alto nivel, aos que tiveron a oportunidade de preguntar e cos que puideron debater sobre un asunto tan actual como é a loita contra o cancro e as aplicacións da tecnoloxía e a Intelixencia Artificial en esta.

A UNED de Lugo tamén está presente na feira de educación cun stand dentro do Tour do Talento que se celebra hoxe na Praza Horta do Seminario.

Relatores da mesa:

• Guadalupe Sabio.- Licenciada en Veterinaria pola Universidade de Extremadura, con Premio Extraordinario, posúe un doutorado europeo pola University of Dundee (Reino Unido) e a Universidade de Extremadura. Foi investigadora do Howard Hughes Medical Institute da University of Massachusetts (Estados Unidos) e investigadora Ramón e Cajal del Centro Nacional de Biotecnología do CSIC. Foi recoñecida pola Fundación L ‘Oreal-Unesco polo seu estudio sobre a obesidade e a súa relación co cancro hepático e a diabete, e pola Fundación Jesús Serra e a Fundación AstraZeneca polos seus estudios sobre a obesidade. En 2017 foi elixida como membro novo da EMBO. Polo seu labor a favor dos dereitos da muller, foille outorgado o Premio Estrela da Comunidade de Madrid. En 2019 recibiu o premio Mulleres a Seguir en Ciencia. En 2020 foi recoñecida co European Society of Clinical Investigation Young Investigator Award Basic Research. Categoría / Ano Investigación Científica / 2012 Outorgado a Guadalupe Sabio Badajoz, 1977 Investigadora médica Historia Na actualidade dirixe un grupo de investigación no Centro Nacional de Investigacións Cardiovasculares (CNIC) do Instituto Carlos III de Madrid. É membro do Comité Científico Asesor da Fundación Gadea Ciencia (2019). Guadalupe explica: «Hoxe sabemos que a graxa exerce un papel importante como órgano endócrino e, a través da leptina, comunícase directamente co sistema nervioso central. Queremos saber como se comporta a graxa nunha persoa delgada e como o fai nunha persoa obesa. Porque entender esas diferenzas nos pode levar a identificar unha diana terapéutica á que apuntar»
  • Ignasi Belda .- Ingeniero informático e doutor en Intelixencia Artificial aplicada á Biomedicina, Belda ten experiencia internacional en investigación na multinacional anglo-sueca AstraZeneca e na Universidade de Illinois en Urbana-Champaign, en EE. UU. Está a cursar o seu segundo doutorado, en Dereito Económico. Pola súa capacidade de emprendimiento e innovación, recibiu o Premio Emprendedor XXI, promovido pola «Caixa» e Enisa, o Premio BioEmprendedor XXI, impulsado por Barcelona Activa, Biocat e a Fundación «a Caixa», e o Premio Recoñecemento á Innovación de CECOT. Categoría / Ano Empresa / 2014 Outorgado a Ignasi Belda Reig Alcoy, 1979 Emprendedor en ciencias da vida Historia Vén dunha familia na que, dende os seus tatarabuelos, todos foron emprendedores, así que xa dende pequeno pensaba en crear riqueza e facer negocio. Foi fundador ou cofundador de seis start-ups de base científica, entre elas, Intelligent Pharma, membro dos consellos de administración de varias start-ups tecnolóxicas e director do Parque Científico de Barcelona. É membro fundador e presidente da asociación twenty50 e autor de tres libros sobre intelixencia artificial, filosofía e telecomunicacións, respectivamente. É tamén cofundador e, actualmente, director xeral de MiWEndo, unha empresa que está a desenvolver novas tecnoloxías para o diagnóstico do cancro colorrectal.